Gratis figuuranalyse Nieuw! Nu vanaf €78 per maand

7 tips om overtollig vel aan te pakken

Je bent net een flink aantal kilo’s kwijt. Good for you! Maar … als je naar je middel kijkt, heb je weinig redenen tot juichen. Want al dat overtollige vel vind je maar niets.

Dit is zo herkenbaar voor zo veel vrouwen! Je valt af, maar je huid krimpt niet mee. Heel frustrerend. Daarom doen wij, lifestylecoaches van Bodystyling, jou deze 7 tips cadeau. Het zijn onze ultieme adviezen om je ‘flubberstatus’ vaarwel te zeggen en opnieuw strak in je vel te zitten.

1. Go slow!

Sta je aan het begin van een afvalrace? Spits dan nu zeker je oren. Er is niets slechters voor je huid als een crashdieet. En hoewel het superleuk is om in no time die extra kilo’s vaarwel te zeggen, toch is dat een slecht plan voor je vel. Hou een gewichtsafname van maximaal één tot twee kilo per week voor ogen.

2. Sporten helpt

De stevigheid van je huid wordt bepaald door spieren en vet. Die duwen samen tegen je vel. Verlies je vet, dan zal er minder druk zijn op je huid en oogt je nieuwe ‘schil’ slap. De oplossing is dus een stevige portie krachttraining waarmee je je spiermassa doet groeien.

3. Wacht niet tot later

Hoe jonger je bent als je afvalt, hoe beter je huid zal reageren. Met het ouder worden gaat de elasticiteit van je vel erop achteruit (waar dacht je dat die rimpels vandaan kwamen? 😉). Dus stel die gezonde BMI niet uit tot morgen, maar begin er nu aan!

4. Stop dat jojoën

Afvallen, bijkomen, afvallen, bijkomen … dat vraagt ongelooflijk veel van je huid. En uiteindelijk kan je vel niet meer volgen. Ga dus voor een realistisch streefgewicht en doe je best om je eraan te houden.

5. Water drinken helpt

Naast gezonde en gevarieerde voeding blijft water een topper voor je huid. Het geeft de elasticiteit van je huid een echte boost. Ga voor gemiddeld twee liter per dag.

6. Sla niet in paniek

Je huid heeft soms tot wel twee jaar nodig om zich aan te passen aan je nieuwe, strakke lijf. Een beetje geduld is dus op zijn plaats. En ondertussen blijven bewegen en op je voeding letten, uiteraard. 😉

7. Verzorg je huid

Geef je huid wat extra aandacht. Dat kun je doen door je bijvoorbeeld regelmatig te laten masseren of door te kiezen voor een stevige peelingbeurt. Of wat dacht je van een heerlijk kwartiertje relaxen met Skinrevita na elke oefensessie bij Bodystyling?

Bij Bodystyling pakken we je overtollige vel efficiënt aan met Skinrevita: warme cabines vol verrijkte zuurstof waarin je twee keer per week vijftien minuten plaatsneemt. Het is dé manier om jezelf en je huid te belonen na een stevige work-out.

Vaarwel, overtollig vel … Hallo, strakke huid!

Ben je nieuwsgierig naar wat Skinrevita kan doen aan je overtollige vel? Of wil je weten hoe wij jou op een gezonde manier helpen aan een slank én strak lijf?

Spring dan binnen in een van onze studio’s. We vertellen je alles over de doeltreffende Bodystyling-aanpak.