Gratis figuuranalyse

Bekkenbodemspieren trainen: een absolute must!

Train je je spieren regelmatig? Dan zie je er automatisch beter uit én zit je beter in je vel. Want waar eerst een ‘flubberbuikje’ hing, rijst nu (de aanzet tot) een stevig sixpack. En zowel je conditie en gezondheid als je spiegelbeeld zijn je daar zéér dankbaar voor.

Maar hoe zit het met je bekkenbodemspieren? Waarom zou je met die spiergroep aan de slag gaan? Heeft je bekkenbodemspieren trainen eigenlijk wel zin? Want let’s be honest, niemand ziet ze …

Een stevige down-under

Train je je bekkenbodem, dan pluk je daar zeker de vruchten van. Uiteraard zul je op geen enkel moment kunnen roepen: ‘Kijk eens naar mijn fantastische bekkenbodemspieren.’ ;-) Maar toch heb je alle redenen om trots te zijn op wat stevigheid down-under.

Redenen om je bekkenbodemspieren te trainen

Deze spierengroep ondersteunt niet alleen je organen, je rug en je bekken, maar heeft ook een sluitfunctie. Je bekkenbodemspieren zorgen ervoor dat urine en ontlasting niet zomaar kunnen ontsnappen. Bij verslapte bekkenbodemspieren kun je last krijgen van verzakkingen van je blaas, darmen of baarmoeder. Verder ervaar je wel eens een oepsmomentje als je niest of hoest, of op en neer springt. Allesbehalve aangenaam.

En wie op zoek is naar nog wat extra motivatie: een getrainde bekkenbodem zorgt voor veel meer seksueel genot. We geven het maar even mee … :-)

Dagelijkse trainmomenten

Door enkele simpele zaken te verankeren in je levensstijl, kun je deze spieren al een beetje ontzien of verstevigen.

  • Vermijd overgewicht, want hoe zwaarder je bent, hoe meer je deze spieren belast.
  • Kies voor een evenwichtig voedingspatroon. Veel vezelrijke voeding en anderhalve liter water zijn een absolute aanrader.
  • Kies een sport die je bekkenbodemspieren niet belast of die net die spieren verstevigt. Fietsen, zwemmen maar ook paardrijden staan zeker op het lijstje. Ook bij Bodystyling besteden we er extra aandacht aan.
  • Neem een goede lichaamshouding aan: zit en sta recht.
  • Til geen zware dingen of draag ze zo dicht mogelijk bij je lichaam.
  • Denk dagelijks aan je bekkenbodemspieren. Tussen twee meetings in, tijdens een autoritje naar zee, in de wachtkamer bij de dokter … Elk moment is perfect om deze spieren aan te spannen en te ontspannen. Geen mens ziet dat je in volle work-outmodus bent. Handig!

De Bodystyling-aanpak

Bij Bodystyling kun je ook kiezen voor een gerichtere manier van trainen. We helpen je via specifieke oefeningen met het verstevigen van je bekkenbodemspieren. En knoop het in je oren: of je nu 18 of 72 jaar bent, je bekkenbodemspieren trainen is op elke leeftijd nuttig. Puur preventief voor de toekomst, na een bevalling, maar zeker ook als ultieme redding bij vervelende kwaaltjes.

Met een bewegingsprogramma op maat, persoonlijk voedingsadvies en de nodige peptalk krijgen we je bij Bodystyling in no time back in shape! Ook op dat plekje. J

PS Ben je zwanger of pas bevallen? Kom dan zeker langs bij Bodystyling. Ons Pnatal-programma werd samen met dokters, diëtisten en gynaecologen ontwikkeld om je tijdens én na je zwangerschap in vorm te houden. En uiteraard doen we dat met extra veel aandacht voor je bekkenbodemspieren!

Wil je je bekkenbodemspieren trainen én werken aan een fit en gezond lijf? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvende figuuranalyse en meer uitleg over onze superefficiënte methode.