hoera, onze studio's zijn terug open en zo sport je veilig

Gratis kennismaking Proefpakket voor €49

boost je weerstand!

Voel je je moe? Zie je er wat bleekjes uit? Of loop je te snotteren en te hoesten? Misschien denk je dat die typische kwaaltjes nu eenmaal bij de winter horen.

Think again!

Want al krijgt je immuunsysteem het nu hard te verduren, toch kan je je weerstand boosten met enkele simpele trucjes. Volg vanaf nu onze zes ultieme tips en geef virussen en bacteriën geen vrij spel meer. Zo kan je voluit genieten van de gezelligste maanden van het jaar.

tip 1: slaap voldoende

Voel je je ziek? Dan kruip je het best onder de wol. Want enkele uurtjes extra rust kunnen wonderen doen. Trouwens, door voldoende te slapen – zeven tot acht uur per nacht – kan je je algemene weerstand verhogen.

tip 2: eet gezond

Voeding speelt een belangrijke rol voor je immuunsysteem. Eet je eenzijdig of ongezond? Dan heb je in no time een wintergriepje of verkoudheid te pakken. Je lichaam heeft nu eenmaal vezels, vitamines en mineralen nodig. Zet daarom dagelijks vezelrijke voeding, fruit, groenten en onverzadigbare vetten op het menu.

tip 3: beweeg elke dag

Een half uurtje wandelen, enkele baantjes trekken in het zwembad of met de fiets naar de winkel … het zijn kleine veranderingen in je dagelijkse routine die een groot verschil maken voor je gezondheid. Die extra beweging stimuleert je bloedcirculatie en geeft zo elke cel in je lijf voldoende zuurstof. Zelfs afvalstoffen worden sneller afgevoerd.

tip 4: houd het proper

Virussen en bacteriën verspreiden zich vaak via je handen. Was daarom je handen regelmatig en grondig. Ook spullen die je veel in je handen neemt (denk bijvoorbeeld aan je smartphone), kunnen een extra poetsbeurt gebruiken.

tip 5: verlucht je huis

Terwijl het buiten koud is, geniet je binnen van de warmte. En om het lekker cosy te houden, blijven je ramen potdicht. Maar die heerlijke binnentemperatuur heeft ook een negatief kantje. Je lijf schreeuwt om verse lucht. Zet daarom elke dag even je ramen open. En denk ook aan een goede luchtvochtigheid. Een bakje met water op de verwarming is daarvoor een prima oplossing.

tip 6: ontspan

Stress is een absolute killer voor je weerstand. Las daarom bewust wat me-time in. Neem een ontspannen warm bad, plan een avondje met vriendinnen of geniet van een goed boek.


Bij Bodystyling gaan we voluit voor je gezondheid. Ook in de winter. We zetten je in beweging met een persoonlijk sportplan en leren je alles over good food. Wil je de winter gezond doorkomen? Spring dan nu binnen in een van onze Bodystyling-studio’s en geef je weerstand een boost!