Gratis figuuranalyse Nieuw! Nu vanaf €78 per maand

Pimp je lunch: ga voor een leuke, lekkere en gezonde middaghap!

De vakantie zit erop. Het nieuwe schooljaar gaat van start en ook je baas verwelkomt je opnieuw met open armen. Na die heerlijke zomerdagen valt alles weer in de plooi en kom je terecht in je vaste routine.

Dat geeft je een zekere houvast. Maar op sommige vlakken brengt het ook wel wat sleur. Daarom is begin september hét moment om het anders aan te pakken. Met een leuke, lekkere en gezonde lunch bijvoorbeeld!

Want als je mag kiezen tussen saaie boterhammen met choco of een gepimpte brooddoos … tja, dan weten we perfect waar jij instant happy van wordt.

Ontdek onze zes tips voor een spectaculair lekkere en gezonde lunch.

Tip 1: Kies de juiste broodsoort of broodalternatieven

We starten met de minst sexy tip … we know. Maar bij een gezonde lunch hoort nu eenmaal een slimme keuze van brood. Zowel volkorenbrood als speltbrood zijn kleppers van formaat. Wil je een leuke afwisseling? Kies dan voor gezonde crackers of rijstwafels.

Tip 2: Breng variatie in je middaghap

Maak de lunch iets om naar uit te kijken. Dat doe je door genoeg variatie in je brooddoos te brengen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een boterham met enkele schijfjes mozzarella en rucola of een volkoren wrap met gerookte zalm en fijngesneden rode ui?

Niet alleen wat je eet, is belangrijk. Ook hoe het eruitziet, telt. Door meer kleur en vorm in je lunch te brengen, maakt je maag onmiddellijk een vreugdesprongetje. Want eten doe je voor een groot gedeelte met je ogen.

Tip 3: Ga voor een stevige portie groenten

Geniet tijdens je middagpauze van worteltjes, radijzen, bloemkoolroosjes, kerstomaatjes, komkommer of zelfs wat olijven.

Tip 4: Maak van fruit een must

Eet je elke dag een banaan of een appel? Dat is alvast een goed begin. Maar breng ook op dit vlak wat afwisseling. Bijvoorbeeld met aardbeien of blauwe bessen, enkele schijfjes ananas of zelfs een overheerlijke fruitsalade of zelfs een overheerlijke fruitsalade of fruitbrochette. Zo wordt fruit eten een makkie!

Tip 5: Versier je eten

Schrijf een leuke boodschap op een hardgekookt eitje of teken een gekke smiley op een banaan. Zo wordt je lunch een echt happy momentje en ben je die stressy ochtendmeeting of die mopperende juf snel vergeten. J

Tip 6: Drink water met een smaakje

Wil je je lunch echt pimpen? Kies dan ook voor een leuk en gezond drankje bij je middaghap. Water met een smaakje is onze absolute nummer één. Wedden dat je de toetsen van gember en munt, rozemarijn en pompelmoes of appel en kaneel zeker zult appreciëren?

Met die zes tips creëer je in no time een nieuwe en leuke routine tijdens je middagpauze. En wil je naast een gezonde lunch een totale ommezwaai van je volledige eetpatroon? Dan helpen onze lifestylecoaches je graag. Zij vertellen je alles over gezonde en evenwichtige voeding en zetten je op een fun manier aan het sporten.


Kies na je vakantie voor een nieuwe en happy way of life! Neem nu contact met ons op en ga voor de Bodystyling-routine