Gratis figuuranalyse Nieuw! Nu vanaf €78 per maand

Yes, het is tijd voor een herfstwandeling!

Paddenstoelen schieten uit de grond, gekleurde blaadjes dwarrelen in het rond. Hoe ongelooflijk mooi kan de herfst toch zijn! Daarom is het nu hét moment om je laarzen of wandelschoenen aan te trekken voor een zalige herfstwandeling. Wedden dat je voluit zult genieten?

Er zijn heel wat voordelen verbonden aan een flinke wandelsessie. Zowel mentaal als fysiek. We zetten graag alle pluspunten van een herfstwandeling voor jou op een rij.

Wandelen = een boost voor je fysieke gezondheid

Hou je niet van fanatiek bewegen? Dan is wandelen de perfecte manier om aan sport te doen, want:


1. Je traint blessurevrij

Met een herfstwandeling belast je je lichaam amper. Daarom is wandelen een zeer veilige manier van bewegen.

2. Het is een oppepper voor je algemene conditie

Tijdens je uitstap zet je je lijf in actie. Je traint niet alleen je spieren, ook je botvorming en je gewrichten gaan erop vooruit.

3. Je vermindert de kans op hart- en vaatziekten

Door te wandelen zet je je hart en bloedsomloop in beweging en train je je hartspier. Het resultaat is een betere doorbloeding, een gezonde bloeddruk en bloedsuikerspiegel, en minder cholesterolophoping in je bloedvaten.

4. Je verbrandt calorieën

Wandel je in een tempo van zes kilometer per uur? Dan verbrand je ongeveer vijf calorieën per kilogram lichaamsgewicht.

Wandelen = een plus voor je mentale welzijn Tijdens een wandeling ga je er niet alleen fysiek op vooruit. Ook op mentaal vlak scoor je voluit:


1. Je maakt je hoofd leeg

Gedaan met piekeren of je zorgen maken. Als je wandelt, concentreer je je vooral op je eigen bewegingen en de rustgevende omgeving.

2. Je bent minder somber en ook je stresslevel daalt

Tijdens én na een flinke wandeling voel je je positiever en meer ontspannen. Het is de ideale uitlaatklep na een zware werkdag.

3. Je geeft een boost aan je creativiteit

Komt het door de frisse buitenlucht of de verandering van omgeving? Wat de reden ook is, terwijl je wandelt, bevorder je je creatieve denkproces.

4. Je stimuleert je geheugen en concentratie

Wil je extra productief zijn of moet je flink wat zaken onthouden? Ook dan is een herfstwandeling net wat je nodig hebt.

Je hoort het al. Bij Bodystyling zijn we fan van flinke wandelingen in de herfst. Je kunt ze trouwens perfect combineren met je sportsessies in een van onze studio’s.

Ben je helemaal klaar voor een nieuwe way of life? Maak dan nu je afspraak!