Gratis figuuranalyse Nieuw! Nu vanaf €78 per maand

Voor mij een strakke buik, alsjeblieft!

Lange benen, een mooi gezicht, slanke armen … Je zou zo in ‘de boekskes’ kunnen staan. Alleen dat vervelende buikje gooit roet in het eten. Het was in je jeugd al niet je sterkste troef. En na kindje nummer twee lijkt een strakke buik nu totaal onhaalbaar. Je hijst jezelf dan maar in een badpak, en laat je bikini in de la liggen.

Jezelf verstoppen is één manier om met je buikje om te gaan (en ja, er zijn inderdaad héél leuke badpakken). Maar waarom pak je het probleem zelf niet aan? Hieronder trakteren wij je op enkele wijsheden voor een beautiful belly.

1. Slaap je slank

Akkoord, dit klinkt te goed om waar te zijn. Het is uiteraard niet zo dat als je 13 uur per dag in je bed ligt, je plots heel slank voor de dag komt. Zo simpel is het helaas niet. Ga gewoon voor voldoende slaap. Slaap je te weinig? Dan gaat je lichaam een hogere cortisolproductie opstarten. En net die stresshormonen zorgen voor vetopslag rond je buik. Wie enkele kilootjes minder wil en graag pronkt met een strakke buik, maakt van een goede nachtrust maar beter een must!

2. Water … en de rest komt later

Het is een gouden regel als je wilt afvallen: drink water! Vind je al dat water maar niks? Kies dan voor een gezonde gepimpte versie of voor groene thee. Zeker bij lokale vetophopingen is deze tip heilzaam. Ga voor minimum 1,5 liter per dag.

3. Elk pondje gaat door het mondje

Een cliché, we know. Maar in elk cliché zit een serieuze grond van waarheid. Alleen wat je in je mond stopt, kan op je buik of billen blijven ‘plakken’. Niemand komt bij van naar een slagroomtaart te kijken, ook al voelt het soms zo.

Wil je je buikje aanpakken? Neem dan je voedingspatroon onder de loep. Laat snoep, frisdranken, alcohol, koekjes, kant-en-klare maaltijden … (lees: alles met veel suiker en zout) links liggen. Fruit, groenten, volkorenproducten en magere eiwitten zijn allemaal toppers. Tip: hou eens enkele weken een eetdagboek bij om te ontdekken op welk vlak je je voedingspatroon moet bijsturen.

4. Buikspieroefeningen: jakkes!?

En dan is er ook goed nieuws. Want wie zijn buikvet wil wegwerken, hoeft niet noodzakelijk honderd sit-ups per dag te doen. Want als je alleen je buikspieren traint, zal je op die plaats inderdaad aan spiermassa winnen, maar die spieren blijven verstopt onder je vetlaagje.

Je zult dus eerst moeten afvallen door voldoende beweging én gezonde voeding. Daarna kunnen de buikspieroefeningen helpen om een ‘wasbordje’ te krijgen, mocht je daarmee willen showen.

5. Je buik blijft belangrijk!

Als je dan eindelijk een strakke buik hebt, blijf je het best sporten en gezond eten. Want als je dat niet doet, bouwt je lichaam snel weer vetreserves op. En raad eens waar dat vetlaagje het eerst verschijnt? ;-)

Vind je het moeilijk om gericht te bewegen en de juiste voeding te kiezen? Ben je misschien best tevreden over je lijf, maar niet over die ene specifieke zone? Dan ben je bij Bodystyling op de juiste plaats. Want wij hebben het Spot-programma ontwikkeld.

Dit efficiënte oefenprogramma zorgt ervoor dat je plaatselijk afvalt door heel gerichte oefeningen te doen in een verwarmde cabine. Ook je eetpatroon wordt onder de loep genomen. Dankzij de combinatie van beweging en aangepaste voeding krijgt lokale vetophoping geen kans. Welkom strakke buik, slanke dijen of gestroomlijnde billen!

Maak je afspraak voor een gratis en vrijblijvende figuuranalyse en ontdek wat Bodystyling voor jouw lijf én energiepeil kan betekenen.